Регистрация

Полезни алтернативи на фуболните мезета

21 Jun 2018   /   nina123   /   Видяна: 1438
Полезни алтернативи на фуболните мезета

Направете картофите печени, заменете бирения фъстък с нахут и изберете фурната пред тигана.

 

Мондиал 2018 вече стартира, а с него неотлъчно вървят добрата компания на приятели, чаша бира и футболно мезенце. Но... след няколко подобни вечери на запой, прихапване и футболни емоции кантарът започва да вдига показателите, а коланът плаче за разхлабване. И за нещастие това се случва в месеца преди лятната ваканция, когато стройната фигура е приоритет за мнозина.

 

Фокусираният поглед в монитора е предпоставка за преяждане, особено ако удобно до дясната ръка е ситуирана купичката с чипс, бирени фъстъчки, пържени картофки, кюфтенца, соленки. А встрани от нея е халбата с бира. И постепенно в рамките на 90 минути пълнежите и на двата съда попада в коремчето. А щом това се случи по време на късния мач, си гарантирате преяждане преди лягане – нещо, от което особено качествено се дебелее. Но как да се спасим от порочната бира с мезе по време на Световното? Ето няколко съвета, които могат да помогнат.

 

1. Заложете на печени храни пред пържени. Не е нужно задължително да ядете пържени картофи или чипс, за да спечели любимият отбор. Вижет три начина за направата на домашен печен чипс – чипс от ябълки, чипс от батати и традиционен картофен чипс с подправки. Можете да сготвите любимите картофки с малко мазнина в йенска тенджера, а ако сте на заведение, да си поръчате просто печени картофи. За кюфтенцата и другите хапки като панирани лучени кръгчета, панирани калмари или кашкавалчета важи същото правило. Вкарайте ги във фурната, а не в тигана. Изненадващо, но ще ги направите с до 50% по-диетични.

 

2. Намерете алтернатива на висококалоричните ядки. Пакет семки или бирен фъстък излиза около 650 калории, а халба бира – 230. С това количество поглъщате близо 900 калории или 40% от общата енергия за деня. Ясно е, че бирата остава във футболното меню, но тогава махнете ядките. Можете да ги замените с нахут от консерва – полезен и нискокалоричен, той дори изисква люспене при ядене. Ето как ще запазите и навика на ръката от беленето на семки. Друг вариант е да отцедите боб или грах от сока на консервата и да запечете зърната на фурна. Отново имате малко калории и много полезности. Пък и е вкусно.

 

3. Изберете си само едно мезе по време на мача. Особено ако гледате на заведение и разполагате с цяло меню и сервитьор, можете да започнете с месо, да минете през картофи и да завършите с ядки. Това е пагубно за фигурата. Изберете само един вид храна – мръвка, въглехидрат или ядка и се придържайте към нея от началото до края. Така тялото по-лесно ще се отърве от голямото количество калории, което безпощадно наливате в него. В противен случай при смесване на много продукти храните ще ферментират в стомаха ви и енергията ще се натрупва през цялата нощ бавно, но сигурно под формата на сантиметри в проблемните зони.

 

4. Единствената добра комбинация на бирата е със зеленчук. Това звучи отвратително, особен ако си представите халба пиво в комбинация с домат или краставица. Истината е, че не бирата прави коремчето, а мезетата, с които се приема. Доказано е, че ако се пие бира на гладно, енергията от нея просто се изхвърля. Остава лекото подуване от газировката, което обаче спада до няколко часа без трайни последици. Единствено зеленчуците не възпрепятстват този процес. Развихрете въображението си – нищо не пречи да хапнете тиквички или патладжани на грил, печен лук или моркови на барбекю. Когато миришат на пушек и са преминали през термична обработка вече могат да бъдат достойно мезе за бира.

ПОДОБНИ СТАТИИ

Оризовите бисквити и чипсове несъстоятелно обявени за вредни

Оризовият чипс е полезен заместител на картофените варианти, а оризовите бисквити и хлебчета са по-полезни от хлябовете с бяло брашно. виж още »

Слънчогледовите семки – идеално мезе за лятото

Беленето на слънчогледови семки бори стреса и зарежда тялото с букет от витамини и минерали.   виж още »

Кето тесто Фатхед без глутен

Тесто с бадемово брашно и сирена е новият хит във високомазнинното хранене.   виж още »

КОМЕНТИРАЙ

anonymous

ПУБЛИКУВАЙ

Register form

Ask new password

Изпратете вашата рецепта