Регистрация

4 храни, които потискат глада

26 Jul 2022   /   nina123   /   Видяна: 1102
4 храни, които потискат глада

Хранителни продукти, които убиват глада, когато той е причинен от различен фактор от липсата на енергия в тялото.

 

Апетитът е естествената реакция на тялото да потърси необходима енергия, но за жалост в съвременния свят той често е провокиран от причини, различни от липса на калории в тялото. Гладът може да се появи след прекаляване с въглехидрати или алкохол, при хормонални нарушения, заради разширен стомах и навик да се яде обилно, поради стресови ситуации и нервни изблици. Не е приятно обаче да се усеща глад след хранене, по време на диета и въобще – когато не му е мястото в дневния ред. Затова диетолози препоръчват консумацията на четири продукта, които ще потиснат лъжливото усещане на глад, но същевременно няма да спрат сигналите на тялото, когато то реално има нужда от храна.

Кафе след хранене. По здравни препоръки кафето и без друго не се консумира на гладен стомах. Тъй като полезната доза е около 2 кафета на ден, можете да изберете тези две хранения, след които обикновено не усещате засищане. А веднага щом приключите с тях, си отделете още 10 минути за релакс и поглъщането на чаша кафе. С нея едновременно ще постигнете усещане за ситост, забързване на метаболизма и активизиране на горенето на мазнини.

Вижте как можете да си направите желирано кафе с мляко.

Добавете чиа към храната. Чиата е една от най-полезните природни хранителни добавки. Благодарение на фибрите в нея се постига добро храносмилане. Полезните мазнини в семенцата разграждат лошите мазнини в храната, а засищащият ѝ ефект е още едно предимство. Чиата абсорбира течност равна 12 пъти на обема ѝ. Така тя се издува и залъгва разширения стомах, че е препълнен с храна. Той изпраща сигнали до мозъка за ситост и гладът се появява след много часове. А приятната хрупкавост и ненатрапчивият вкус на чиата позволяват да добавите по 1 ч.л. към всяко сладко и солено ястие.

Рецепта за веган плодов сладкиш с чиа.

50 г ядки между основните хранения потискат глада. Суровите ядки като бадеми, орехи, лешници, кашу, шамфъстък, макадамия, бразилски орех са сред най-полезните и ефективни варианти за междинно хранене. Ядките са висококалорични, но трудно смилаеми. Само 50 г от тях даряват над 300 калории, но когато са сурови, част от тези калории се изхвърля без да влиза в тялото. За сметка на това усвояването и храносмилането им са бавни процеси, които създават усещане за ситост в продължение на 4 часа. В допълнение съдържат полезни мазнини и минерали, които често са дефицит при съвременния начин на живот.

Вижте кои ядки колко калории съдържат.

Подправките влияят на апетита. Докато приемането на люта храна може да открехне апетита и да накара човек да изяде два пъти повече от обикновеното, то прибавянето на джинджифил или куркума към ястията потиска желанието да се хапне допълнително. Важно е да добавите и щипка черен пипер, за да активизирате свойствата на двете индийски подправки. Но след това бъдете уверени, че ще погълнете толкова, от колкото реално имате необходимост. В допълнение ще усетите, че след хранене не се появява типичното желание за завършек с десерт, пък и подправките ще повлияят благотворно на горенето на мазнини.

Рецепта за пиле с ориз и много куркума.

 

 

ПОДОБНИ СТАТИИ

Какво не трабва да правим на гладно

Не предприемайте дълги пътувания, не взимайте важни решения и не се наливайте с чай и кафе на празен стомах. виж още »

Да надвием с хитрост среднощния глад

Какво да правим когато гладът не ни дава мира в леглото. виж още »

Причините поради които изпитваме глад

Защо огладняваме – виновни са преяждането, недоспиването и алкохолът и диетите. виж още »

КОМЕНТИРАЙ

anonymous

ПУБЛИКУВАЙ

Register form

Ask new password

Изпратете вашата рецепта