Регистрация

Закуската за млада и сияйна кожа

25 May 2022   /   nina123   /   Видяна: 523
Закуската за млада и сияйна кожа

Пет правила за хранене на закуска, които ще подобрят състоянието на кожата и ще изтрият от нея следите на времето.

 

Закуската е най-важното хранене за деня, защото с нея тялото започва своя нов живот до следващия нощен сън. Това е цикъл на прераждане, подпомогнат именно от сутрешното ядене. И докато за мнозина закуската се свързва с получаването на полезни вещества за сила и енергия, то козметици и нутрициолози, цитирани от БГНЕС, я описват и в качеството на най-добрия естествен медикамент за поддръжка на млада, здрава, красива и гладка кожа. Именно в правилния старт на деня се крият всички необходими вещества за подхранване, хидратация, изглаждане на бръчките, добри устои на замърсяване и вредни лъчи, както и силата да се пребори с акне и възпаления. Ето с кои продукти съветват експертите да започнете деня.

1. Преди закуска изпийте чаша вода. Хидратацията на кожата е важна за поддържане на правилното омазняване и предпазва от бръчки. С напредване на възрастта кожата губи т.нар. „естествен хидратиращ фактор“, който задържа влагата в нея, обяснява диетологът и водещ на предаването Health Canal Сара Чатфийлд. Затова с годините е важно да се създаде навик за изпиване на повече вода. В нея по желание можете да добавите прясно изцеден лимонов сок, за да подхраните и с витамин С.

2. Дайте на кожата си омега-3-мастни киселини. За правилното поддържане на липидно-водната мантия е важно освен водата, да се осигурят и адекватни липиди, които по полезен начин да се погрижат за естествената бариера на кожата от околната среда. Това са омега-3-мастните киселини, които се съдържат най-много в авокадото и мазните риби. Затова можете да изберете закуска с намачкано авокадо, в което да добавите пушена скумрия и малко ядки. А след това просто хапнете или намажете върху филия черен хляб или друг алтернативен хляб, съветва нутрициологът в Zenmaster Wellness Center Мелиса Митри. Тези мазнини ще ви предпазят от атаките на мръсната градска среда, лъчението от мониторите на устройствата и вредните слънчеви лъчи.

3. Подарете на кожата си букет от витамини и минерали. Най-полезните комбинации от тях ще откриете във варените или печени яйца, както и в пресните плодове и зеленчуци. За да се усвоят правилно обаче, комбинирайте яйцата с листен зеленчук от вид по избор, а плодовете хапвайте самостойно. Само така ще подхраните кожата си по адекватен начин, за да успее да устои на стреса от деня, вредните атаки на околната среда, вътрешните възпаления и предраположеността към акне, както и на следите на времето, обяснява диетологът Тиана Глоувър.

4. Дарете кожата с фибри бета-глюкан. Хранителният експерт Джанет Коумън обяснява, че именно бета-глюканът е нов модерен метод за справяне със следите на времето и кожните възпаления. Той се съдържа в най-големи количества в овесените ядки и често се среща в пълнозърнестите култури. Експертът препоръчва те да присъстват в почти всяка закуска, а поне два пъти седмично първото за деня хранене да представлява обилна купа от овесени ядки. Най-добре е да не се добавя захар, а за подсладител може да се използва мед, стевия или естественият вкус на сушените плодове.

5. Не пийте кафе със закуската. След изпиването на водата изчакайте 20 минути преди да сложите каквото и да е в устата си. За това време на гладен стомах водата достига до клетките в тялото. А след това изберете своята закуска от точка 2, 3 или 4, като е най-добре те да се редуват. В никакъв случай не бива да се поглъща храната и от трите точки едновременно. Ако обаче не можете без сутрешна доза кафе, то не го изпивайте по време на закуската или директно след нея. Кафето спира усвояването на полезните вещества от храната и особено на минералите, обяснява диетологът Наталия Нефедова. Затова изберете – или закуска и кафе чак след час или първо кафе и след 30 минути закуска.

 

ПОДОБНИ СТАТИИ

Медена вода преди закуска прави чудеса

Мед, разтворен във вода прочиства тялото, тонизира, облекчава дихателните проблеми, подсилва имунната система и разкрасява.   виж още »

Протеинова закуска – ключ към стройната фигура

Хапването на високопротеинови храни за старт на деня зарежда с енергия и виталност и пази от преяждане.   виж още »

Тежки закуска и обяд срещу диабет тип II

Две основни яденета на ден поддържат понижена кръвната захар и убиват апетита. виж още »

КОМЕНТИРАЙ

anonymous

ПУБЛИКУВАЙ

Register form

Ask new password

Изпратете вашата рецепта