Регистрация

Златни японски правила в храненето

02 Nov 2018   /   nina123   /   Видяна: 177
Златни японски правила в храненето

Отношението на японците към храната е определящо за доброто им здраве и перфектната фигура. Ето от кои правила можем да се поучим.

 

Несъмнено японците са народ, който умее да се храни. Сигурни показатели за качествения начин на живот, който водят в Страната на Изгряващото слънце са продължителността на живота и ниското ниво на затлъстяване сред населението. Ако в Европа и Америките около 30% от хората страдат от наднормено тегло, то в Япония процентът е едва 3,6%. Ето и защо е така.

 

1. Децата имат задължителни уроци по здравословно хранене. Япончетата често ходят до училище пеша, изминавайки по няколко километра всяка сутрин. Така се раздвижват активно, а след това попадат в клас, където от ранна възраст научават основните правила на полезното и природосъобразно хранене. Дори имат часове по готварство, за да се научат да правят истински вкусни и полезни ястия.

 

2. В Япония се яде по график. Съществуват три основни хранения за деня, които се извършват в точно определен час. Закуската е между 8 и 9 часа сутринта. Обядът – между 12 и 13 часа, а вечерята – между 18 и 20 часа. Всеки човек си има точно време в тези диапазони и го спазва почти до секундата.

 

3. В Япония се пие много зелен чай. Не е тайна, че качествено направеният зелен чай носи изключителни ползи за тялото. Всеки японец задължително изпива поне по един чай на ден, но мнозина имат навика да се наслаждават до 3-4 пъти дневно на напитката. В много заведения зеленият чай се сервира без да е изрично поръчан – като акомпанимент към храната или пък комплимент от ресторанта. Така се поддържа високо обществено здраве.

 

4. Храната е богата на витамини, фибри и протеини и е бедна на мазнини. Основните продукти в японската кухня са червените меса, морските дарове, зеленчуците и оризът. Те се готвят по щадящи начини, а понякога дори се хапват сурови или мариновани. Така запазват голяма част от полезните си съставки и не се пропиват с допълнителни калории.

 

5. Порциите са малки и разделени. Докато европейците си сервират четири компонента на основното ястие в една чиния, то в Япония съдовете представляват подноси с няколко малки сектора. В едни от тях се слагат зеленчуците, в други – ориз, в трети – месо. Общото количество на порцията е с около 50% по-малко от това, което ще получите в Европа, Северна Америка или Австралия.

 

6. Японците не ядат хрупотевици. Въпреки че това е страната с най-много апарати за храна на глава от населението, в тези машини няма да откриете чипс, кроасани, солети и други вредни храни. В Япония храненето е прието за преживяване, затова се извършва на тишина в уютна атмосфера. Човек се съсредоточава и се наслаждава на вкуса. А след като е приключил с порцията си, тогава чак пуска телевизора.

7. Хората са научени да държат на традициите. Много от модерните вериги за бързо хранене като McDonald's и Subway имат заведения в Япония, но в тях хапват предимно туристите. Манталитетът на местните е такъв, че ги отвежда до най-близкия суши ресторант или ги принуждава да си сготвят храна вкъщи и след това да я вземат на работното място. Така японците приемат много по-полезни продукти и ястия. А който иска пица или сандвич, винаги може да си я поръча... Но мнозинството хора в Страната на Изгряващото слънце не намират смисъл.

ПОДОБНИ СТАТИИ

В Япония правят кафе от чесън

Японец създаде безкофеиново кафе от печен чесън. виж още »

Японска хранителна философия – здраве, красиво тяло и дълголетие

Хранителните навици на японците са пример за подръжание в борбата с наднорменото тегло и нездравословния начин на живот на модерните затлъстяващи хора виж още »

В Азия се хранят най-здравословно

Традиционните хранителни продукти за азиатките са в основата на тяхната безупречна визия. виж още »

КОМЕНТИРАЙ

anonymous

ПУБЛИКУВАЙ

Register form

Ask new password

Изпратете вашата рецепта