Регистрация

Сосове за мазане на закуска

18 May 2020   /   nina123   /   Видяна: 150
Сосове за мазане на закуска

С какъв сос да намажем препечената филия, крекерите или оризовите бисквитки за старт на деня?

 

Закуската трябва да е едновременно питателна, здравословна и вкусна – от нея зависи енергията и настроението, с което ще посрещнем идния ден. Все повече европейци се палят по природосъобразния начин на живот и ето как навиците за бабините пържени филийки, мекички и бухти остават на заден план, измесени от пълнозърнести крекери, оризови бисквити и печива от алтернативни брашна. Но няма какво да се кривим – повечето от тях не носят идеалния вкус и далеч не са бленувано удоволствие за закуска. Е, ако ги намажете с подобаващ дип, можете да превърнете обикновеното хранене в празник за сетивата. Ето и няколко здравословни дипа за мазане или топкане на алтернативни тестени изделия.

 

Правим една вметка. Повечето сосове за мазане са по-апетитни с добавката на намачкан чесън или силно наситнен червен лук. Ако обаче денят изисква от вас срещи с хора, близки разговори или престой в затворено помещение с колеги, не рискувайте да развалите дъха си. Вие може и да не усещате чесновия си мирис, но рискувате някой друг да остане разочарован или отблъснат от него. Затова преценете дали ще сложите ароматната подправка в сутрешното си меню.

 

Сос с авокадо. Това е бърза и лесна рецепта, която да подправи идеално вкуса на закуската ви, внасяйки витамини и полезни мазнини в менюто. Обелете авокадото и го намачкайте с вилица. Добавете по желание намачкана скилидка чесън или 1 ч.л. много наситнен червен лук. Капнете няколко капки зехтин и по желание ароматизирайте със свеж босилек или кориандър. Намажете върху филийка, крекер или друга закуска и за финал поръсете семенца черен сусам за разкош.

 

Пухкав яйчен сос за мазане. Това е нещо като майонеза с бити белтъци. Съветваме обаче да си я направите със зехтин или друга алтернативна на рафинираното слънчогледово олио мазнина. Разделете белтъка от жълтъка на едно яйце. Жълтъка овкусете с щипка сол и щипка захар. Добавете скилидка чесън по желание и налейте 80 мл растителна мазнина. Разбийте с пасатор до получаването на блед крем. Добавете 1 ч.л. лимонов сок и подправка по избор – риган, босилек или мащерка. Белтъка разбийте на сняг с щипка сол и после внимателно вкарайте при жълтъка като разбърквате с шпатула. Този вариант на консумация на сурово яйце зарежда с доста полезни вещества. Просто го намажете върху желания продукт.

 

Пюре от варива. Консерва боб, консерва грах или пък бурканче нахут. Смелете с чат от сока на консервата и добавете подправка по избор – мента, босилек, джоджен, чубрица или мащерка. Така всяка хрупотевица ще стане по вкусна, а закуската още по-питателна и богата на фибри.

 

Намачкана консерва риба с варено яйце. Сварете си едно яйце, а докато кипва, извадете твърдото съдържание на малка консерва риба в чиния. След това намачкайте с вилица. Отгоре наситнете яйцето и разбъркайте. Уникално вкусно е, намазано върху сухари или крекери.

 

 

ПОДОБНИ СТАТИИ

Кафе с масло или какво е бронирано кафе?

Добавката на мазнини към сутрешното кафе убива апетита, премахва нуждата от закуска, дава енергия и намаля дневния прием на калории.   виж още »

Протеинова закуска убива глада

Хапвайте яйца вместо сладкиши при първото си ядене и апетитът ще си отиде за целия ден. виж още »

Прословутата закуска за здраве на проф. Мермерски

Тялото ви ще функционира правилно, ако често закусвате кисело мляко с пектин и ядки. виж още »

КОМЕНТИРАЙ

anonymous

ПУБЛИКУВАЙ

Register form

Ask new password

Изпратете вашата рецепта