Регистрация

На море и планина как да носим храна?

26 Jun 2019   /   nina123   /   Видяна: 1019
На море и планина как да носим храна?

Внимавайте с пластмасовите опаковки и бутилки в жегите!

 

Времето на летните почивки наближава, а за някои вече дори дойде. Сезонът на морето и планината е официално открит, а дългият ден предразполага за големи излети, преходи и плажувания. На някои от тях трябва да се вземе храна от вкъщи или готови ястия, защото невинги сред природата има заведения, а и понякога продуктите в тях са съмнителни, а цените – нереално високи. Какви са най-честите грешки при носенето на храна на плажа или в планината, ще ви обясним сега.

 

бутилките отделят парчета пластмаса при нагряванеПластмасовите бутилки насищат водата с микрочастици. Прякото слънцегреене на шишето активизира разпада на пластмасата и микроскопични парчета от нея се отделят и се смесват с водата, която после се изпива. Затова е добре тези бутилки да се носят вътре в раницата или чантата, където се нагряват по-малко. Все пак топлината през лятото е силна, затова дори и на сянка процесите на разпад започват след определено време. Ако имате възможност, използвайте стъклено шише. Друг вариант са термопротекторите за бутилки, а трети – съдовете от медицинска пластмаса, създадени специално да издържат на по-високи температури.

 

Увивайте храната в алуминиево фолио. Честа грешка е да се приберат домашните сандвичи и друг тип прихапвания за планина и плаж в найлонов плик. Но и тук проблемът е същия като с пластмасата. Ако пък увиете сандвича в салфетка преди това, ще трябва да си я вадите от него. Неприятно е. Затова преди да приберете обяда си в торбичката, го увийте в алуминиево фолио с гладката страна навън. То ще предпази от рязко повишаване на температурата, както и от контакт с найлона. Освен това лесно се разгъва, без да остава по храната.

 

не тръгвайте на планина с яйчена хранаБез яйца и прясно мляко в раницата. Освен ако не разполагате с хладилна или термочанта, не носете прясно мляко и яйца за прихапване на открито в жегите. Те се развалят изключително бързо в топлото време и можете да си причините хранително натравяне. Дори и капучиното става опасно след няколко часа на топло. Вместо това си вземете растителна сметана за кафето, а в сандвича сложете кашкавал (който се разваля по-трудно), лютеница и зеленчук. Можете да заложите на вегански продукти – тофу и соеви колбаси. Дори и да не е така вкусно, поне няма да се развали толкова лесно.

 

Подходяща храна за плаж и планина. Най-доброто решение са ядките. Леки за носене, богати на калории и полезни вещества, те засищат, трудно се развалят и не заемат много място. Хапват се на крак, не цапат и не изискват носене на посуда. Можете да заложите на по-издръжливи плодове – ябълки и банани, които да залъжат глада за междинно хранене. Различните протеинови или веган растителни барчета също са алтернатива. Не носете много солени храни (чипсове, снаксове и др.), защото може да не ви стигне водата за утоляване на жаждата.

 

На планина – никога без вода и храна. Родното Черноморие е приспособено да не остави гладни и жадни плажуващите, но планините крият своите рискове. Не щадете пространство в раницата за още едно шише вода и пакетче ядки. Не се знае дали няма да се окажат животоспасяващи. И не на последно място – не забравяйте да почистите след себе си. Природата не е келнер, който се очаква да ви отсервира.

ПОДОБНИ СТАТИИ

На Рилския манастир – пържени мекици и прясна пъстърва дивят туристите

Туристическа обиколка с хранителен привкус от Пернишкия център, през Рилския манастир и Стобските пирамиди – къде какво може да се хапне. виж още »

Храни, които да си вземем за плажа

Използвайте пясъка за естествен хладилник, но не забравяйте да обозначите къде заравяте провизиите. виж още »

Българска селска вегетарианска диета за лятото

Отслабнете и се запасете с витамини от продуктите в градината на баба. виж още »

КОМЕНТИРАЙ

anonymous

ПУБЛИКУВАЙ

Register form

Ask new password

Изпратете вашата рецепта