Регистрация

Кои диети са вредни и защо

28 Oct 2015   /   nina123   /   Видяна: 13106
Кои диети са вредни и защо

Грешки, които допускаме при спазването на диета и как можем безвъзвратно да съсипем тялото си с гладуване.

На важните въпроси кога диетата става опасна и кои са най-често допусканите грешки, които правим в желанието си да отслабнем отговаря диетологът Ипократис Пападимитракос в предаването Преди обед по bТВ.

Най-важно е човек да улучи правилната за себе си диета. Това става след консултация със специалист или още по-добре, след консултация с група специалисти, които да проведат правилните изследвания върху индивида. Не всяка диета може да ни разболее, но има отключващи фактори, които са различни за всеки човек. Това става когато избраният модел на хранене – диетата, не е съобразено със здравословното състояние, с вкусовете и начина на живот на индивида.

Протеиновата диета – една от най-модерните и често прилагани у нас НЕ е подходяща за всеки. Основната грешка е, че приемаме съвети за диети от приятели или интернет. Дългогодишното спазване на протеинова диета, когато тя не е контролирана от надзора на специалист, може да доведе до подагра и тежки увреждания на черния дроб.

Има различни видове диета – такава за отслабване, лечебна, дори и такава за напълняване. Нека хората не свързват диетите непременно със свалянето на много килограми за кратък период от време, защото именно тогава те силно застрашават здравето си. Нещата стават постепенно и трябва да се случват контролирано, обяснява Пападимитракос. Диетата за отслабване често се асоцира със здравословното хранене, а още по-често става така, че тя няма нищо общо с хапването на полезни храни по полезен начин.

В практиката ми на диетолог най-големи порежения върху тялото съм виждал от хора, самоподложили се на гладуване или т.нар. гладуващи диети. ЕДНО ХРАНЕНЕ, КОЕТО СЪДЪРЖА ОБЕМ, НО НЕ СЪДЪРЖА КАЛОРИИ ПАК МОЖЕ ДА СЕ ОПРЕДЕЛИ КАТО ГЛАДУВАНЕ. Има разлика кога човек е сит и кога е реално нахранен. Гладуването е огромен стрес за организма, който създава поредица проблеми. Най-лекото, което се забелязва е хроничната умора. Гладуващите не мога да се съсредоточат в работата си, целодневно са успани. Виждал съм млади момичета, чиито месечен цикъл спира заради диети.

Гладуването провокира тялото да влезе в защитен режим на работа. Поради липсата на достатъчно енергия, която трябва да се набави чрез храна, организмът забавя жизнените си процеси. Един ден само на вода няма проблем – това е детоксикация, но когато дните станат повече, това върви към себеразрушаване, казва диетологът.

Хапчетата за отслабване – това е убийствена мода на талази. На всеки няколко месеца според рекламите се появява поредното чудо, с което е отслабнала някоя знаменитост, но аз в практиката си виждам хора, които се тровят от прекомерно доверие и суета. В борбата с килограмите хората стават много емоционални, а оттам и податливи на внушения, каквито са промоциите на таблетките за отслабване. Решението на проблема изглежда лесно и бързо – пиеш хапче – отслабваш. Но е добре всеки сам да се замисли дали тези медикаменти са полезни и дали си заслужава да се плаща цена, за да се разруши най-важното за човека – здравето.

Книгите, описващи дадена диета са написани за широк диапазон от хора и авторът няма как да е запознат с индивидуалното ежедневие и нужди на всеки от читателите си. Затова тези диети са неефективни. Те се базират на основния принцип – намаляваш броя на приетите калории – съответно отслабваш. Имал съм пациентка, която напълня от протеинова диета. След дълъг глад и приемане на ограничен брой хранителни продукти, тя започва да се храни нормално и започва да качва килограми. И при повечето диети, започнати на собствена глава, краят е един и същ – глад, глад и после надебеляване.

За да бъде на диета човек трябва да се храни правилно. Това е началото на едно правилно отслабване. Моралната норма на диетолога е да информира пациента какво да промени в режима си на ядене, а не просто да намали приема на калории.  Затова нека всеки сам за себе си събере нужната информация как и с какво трябва да се храни, а оттам отслабването, повишаването на тонуса и добрият външен вид също ще бъдат налице.

ПОДОБНИ СТАТИИ

Румяна Илиева: С правилен режим всеки отслабва за 3 месеца

90 дни ни стигат, за да променим тялото и фигурата си за цял живот. виж още »

Диета Лилън без намаляне на порциите

Хранителният режим на Лиса Лилън сваля до 10 килограма месечно, а изисква само съобразителност. виж още »

Диета с фибри бори холестерола

Увеличете приема на овес, ечемик, мюсли, моркови и ябълки и тялото ви отново ще разгражда мазнините мормално. виж още »

КОМЕНТИРАЙ

anonymous

ПУБЛИКУВАЙ

Register form

Ask new password

Изпратете вашата рецепта