Регистрация

Диетолог: Да намалим любовта към сладкиши при децата

07 Apr 2021   /   nina123   /   Видяна: 253
Диетолог: Да намалим любовта към сладкиши при децата

Как да накараме детето да не яде сладкиши или няколко психологически трика за намаляване на любовта към сладките храни.

 

В модерните общества децата днес често прекаляват с поглъщането на бяла захар, а това неминуемо ще доведе до редица здравословни проблеми и нарушения в правилните функции на органи и системи. Никой не иска да отглежда нездраво дете, но понякога родители и възпитатели изпускат контрола на здравословното хранене. Примамливите десерти и напитки пък са във всеки магазин, предимно на ниски цени и детето се научава да ги иска. Според СЗО здравословната норма на добавена захар за възрастен човек е 50 грама, но за съжаление често се оказва, че дори невръстните хора поглъщат повече. Как се овладява проблемът с детската любов към сладкиши, споделя диетоложката Антонина Стародубова пред ТАСС. Ето няколко хитри трика как да отучим детето от десертите и вредните напитки с добавена захар.

 

Не използвайте сладкишите като метод за поощрение или награда. Според Стародубова много родители правят грешката да поощряват малчуганите си с десерти. Не бива шоколадът, вафлата или сокчето в шарена опаковка да е призът за добри оценки в училище, похвала в детската градина или поощрение за добро поведение и успех. Така детето свиква да приема захарните изделия като вкус на своите постижения. Освен големите количества добавена захар, се повишава и рискът в бъдеще време порасналият вече човек да търси десерти на подсъзнателно ниво всеки път, когато се добере до дори и елементарно постижение. По-добре хвалете с думи, друг тип жестове и материални подаръци понякога.

 

Сладкишите са част от празничната трапеза. Научете децата си, че торти, кексове, сокове, захарни памуци и всякакви сладкиши се ядат на празник. Добре е да расте с мисленето, че шоколадът не е храна за обикновения делник. Така с годините ще се научи да търси продуктите с добавена захар по-рядко. Ако едно дете яде десерти до два пъти седмично, няма риск да развие пристрастяване към захари. Ако обаче си позволи „награда“ повече от 4 пъти за седем дни, то със сигурност ще трябва да премине през етап, подобен на абстинентност, щом му се наложи да намали количествата и честотата на консумация на любимите сладкиши.

 

Плодът е десерт, прясно изцедените сокове са истинска напитка. Всъщност яденето на плод или сладкиш след прием на основна храна води до ферментация в стомаха и никак не е препоръчителен. Но три часа след хапване, както и на закуска, е идеалното време за плод. Научете детето, че в делниците сладостта идва от природата - нека расте с идеята, че плод е еквивалент на десерт, а сладкиш - на празник. Пресните ябълки, круши, ягоди, боровинки, портокали и др. са носители на сладост. Пък и са много полезни. Ето защо могат да се хапват на мястото на кексче, вафла или бонбон. Фрешовете пък са здравословната алтернатива на любимите сокове, като в тях няма и грам добавена захар. На вкус не отстъпват пред вредните си събратя. По-добре инвестирайте в качествена сокоизстисквачка, вместо да давате пари, за да рушите здравето на детето си, съветва експертът.

 

ПОДОБНИ СТАТИИ

Проф. Стефка Петрова – Затлъстяването при децата зависи от родителите

Наднорменото тегло в детска възраст зависи и от начина на хранене на майката през зрелостта. виж още »

Как родителите лъжат децата си, за да се хранят здравословно

Спанакът дава сила, яденето на моркови ти помага да виждаш в тъмното, а от хляб косата се къдри, са само част от хитрите родителски методи да накарат виж още »

Безобразие – едно на 5 деца яде плодове и зеленчуци

Хранителните навици на учениците отхвърлят полезните ястия и се задоволяват само с 5 различни продукта. виж още »

КОМЕНТИРАЙ

anonymous

ПУБЛИКУВАЙ

Register form

Ask new password

Изпратете вашата рецепта