Регистрация

Детоксикация на тялото – защо да започнем още през март

26 Feb 2016   /   nina123   /   Видяна: 10322
Детоксикация на тялото – защо да започнем още през март

Заредете тялото си с хубост за топлите дни като спазвате няколко правила за детоксикация на организма чрез правилно хранене. Отнема само 4 седмици, но може да промени целия ви живот!

Преживяхме поредната тирада от празници, която в мнозина освен красиви спомени за добре прекараното време и богатите трапези и блюда, остава и по някой излишен килограм. Студените дни също повлияха негативно на изящната ни визия – имахме по-малко възможности за разходки и спортна дейност, по-тежки храни, по-високоалкохолни напитки, повече домашни събирания и по-продължително застояване на трапезата, пред телевизора или компютъра, често с чинийка или чашка за компания.

Тялото постепенно преминава в по-муден режим, метаболизмът се забавя, а килцата започват да се трупат в резултат на по-нездравословния живот, който водим. Ако не искате за поредна година топлите дни да ви сварят неподготвени да се разголите със самочувствие, то започнете да се грижите за фигурата си още от сега. За да можете още с първата поява на жаркото слънце да сложите любимата рокля с презрамки, потник или къси панталонки, без да се притеснявате от външния вид.

Започнете с детоксикацията още през март. Разбира се, може и на по-късен етап през годината. Не е нужно изведнъж да се хвърляте в строги диети или драстично да повишавате нивото на физическата си активност. Така изпадналият в цялостна мудност организъм само ще се стресира и усилията ви няма да доведат до особена ефективност. Детоксикацията представлява, най-общо обяснено, прочистване на тялото чрез определен режим – било той хранителен или тренировъчен, а най-добре – комбинация от двете. Ето примерна програма, но и достатъчно ефективна рамка, какво да правите в четири поредни седмици, така че без много глад и пот да влезете във форма – физическа и здравословна, която по естествен начин да ви подготви за топлите дни.

През първата седмица от детоксикацията си наложете да удвоите количеството на изпиваната за деня вода, като се стараете да я приемате предимно на гладно. Така активизирате стомаха за по-бърза и качествена работа. Освен това водата е универсален чистач на натрупаните вредности в организма. Повярвайте – заредили сте се с много такива от традиционните тежки ястия през зимата. През тази седмица се опитайте да изяждате поне по една ябълка на ден, да изпивате сока на един лимон (можете да си го разреждате с вода или да го разбивате с мед) и да хапвате за следобедна закуска вместо сладкиш, плод по избор. Ако си позволявате твърд алкохол, намалете дозите. Не пийте никакви спиртни напитки преди лягане. Вечеряйте възможни най-рано спрямо момента на заспиване. Добре е също да си изберете някакви домашни упражнения според нивото на физическата ви активност. Правете ги всеки ден между 15 и 30 минути.

През втората седмица спазвайте правилата от първата като тук добавяме и нови условия за качествено протичане на детоксикацията. Увеличете приема на вода с още 1 чаша (300 мл.). Намалете количеството на вечерята с ¼ и започнете да прибавяте салата към всяко основно ядене без закуската. Включете в менюто си храни като кисело мляко, зелен чай, мед. Започнете да добавяте към ястията си микс от сурови семена – средно по 2/3 ч.л. на ядене. Хапвайте си лютичко и намалете пържените продукти и полуфабрикатите. Увеличете по желание или продължителността, или натоварването на тренировката си.

През третата седмица вече трябва да сте отчели понижаване на теглото. Тук започва вашата същинска диета. На закуска хапвайте пресни плодове, кисело мляко и семена. Крайно време е да намалите консумацията на мазни меса, пържени продукти и тестени храни. Наложете си правило за основните хранения – салата трябва да е равна по количество на същинското ястие. За обяд си хапвайте мазни риби и печени бели меса. Ако пригладнеете между храненията – решавайте проблема със сурови ядки, варени яйца (не повече от две на ядене и 3 на ден) и пресни плодове. Някой теоритици забраняват и кафето. Други са по-толерантни като позволяват по 1 до 2 къси силни кафета на ден, при условие, че се пият на гладно и в компанията на вода. Забранете си плодовите сокове. Идеята, че в тях има нещо полезно, е заблуда. Заменете ги с фрешове. Заложете на разнообразие в избора на плодове и зеленчуци за прясно изцедената напитка. Не забравяйте да продължавате да тренирате ежедневно.

Четвъртата седмица вече се очаква да сваляте тегло всеки ден. Тялото ви е активизирано в горенето на мазнини, метаболитните процеси вече са ускорени, а доста от отровите, които сте погълнали, са напуснали организма ви и той се е отприщил към по-добра работа. Сигурно сте забелязали, че и сънят ви е станал по-качествен, пък и се наспивате по-хубаво за по-малко време. Тези от вас, които са прекалили с качването на килограми, могат да изяждат по 1/3 грейпфрут преди лягане. За да продължите да служите на тялото си и то да ви радва с постигнатите резултати, ще трябва да спазвате още няколко препоръки. Яжте плодове до 17 часа' следобеда и винаги на гладно. Гарантирайте си консумацията на поне ½ кофичка кисело мляко на ден. Водата, която изпивате трябва да е вече 2 литра. Не забравяйте за лимоновия сок, меда и семената. Изберете си ден, в който задължително да не ядете месо. Изберете си друг такъв, в който да се лишите от варените яйца. Всеки път, когато посегнете към пържени или тестени храни, помнете, че си вредите. Не се скъпете да подправяте салатите си с качествена мазнина – студено пресован зехтин или ленено масло. Веднъж в седмицата поне си хапвайте печена риба с пресни зеленчуци. В четири от седем дни включете към тренировката си и подходящо за вас кардио упражнение. То ще доизгони останалите излишъци от мазнини.

Започвайки през март с този режим, през месец април вече ще сте готови да разхвърляте част от дрешките (ако температурите позволяват) и ще се чувствате доста по-красиви, стегнати и самоуверени. Съветваме ви след тези четири седмици да не се връщате към хранителните си навици от зимата, а да продължите да спазвате онези правила, които не ви затрудняват с изпълнението си и ви карат да се чувствате добре. Сладкишите не са проблем, дори и тортите са позволени до ранния следобед и на гладно.

Ако преминете през това 28-дневно изпитание освен визуалната награда, която ще получите, вие вече ще умеете да живеете по-здравословно, да се храните по-добре и ще имате придобити незаменими навици. Най-важното - ще бъдете детоксикирани. Имунната ви система ще е доста укрепнала, физиката също. А вие ще се радвате на новото си по-добро, по-здраво и по-красиво АЗ, което сами сте постигнали с немалко усилия.

 

ПОДОБНИ СТАТИИ

Перфектната пролетна диета на Проф. Байкова

Проф. Донка Байкова прави едноседмична постна диета за българи. Хранителният режим бори умората, подсилва имунитета и разкрасява. виж още »

Борене на глада с храна

В успешната диета не се гладува, а се наяжда с пълноценна храна до пълно усещане за ситост. виж още »

КОМЕНТИРАЙ

anonymous

ПУБЛИКУВАЙ

Register form

Ask new password

Изпратете вашата рецепта