Регистрация

Вкусно отслабване с тиква през есента

11 Sep 2020   /   nina123   /   Видяна: 326
Вкусно отслабване с тиква през есента

Тиквата убива глада, засища дълготрайно и помага за смъкването на килограми.

 

С настъпващата есен тиквата отново се връща на пазара като част от сезонната продукция. Тя позволява да бъде сготвена по много начини – на супа, пюре за сладкиши или гарнитура и дори печена като вкусен десерт. Оказва се, че включването на продукта в делничното хранене може да донесе позитиви на здравето и фигурата, да пребори качените от ваканцията килограми и да убие дълготрайно глада. За диетичните качества на тиквата говори д-р Михаил Гинзбург, директор на Самарския изследователски институт по диетология, цитиран от БГНЕС.

 

Печената тиква е идеалното диетично основно, обяснява експертът. Хапната за закуска, обяд или вечеря, тя ще донесе дълготрайно усещане за ситост. Влакнестата ѝ текстура е лека за храносмилане, но изисква време, през което стомахът се чувства пълен, а организмът - сит. Ето как иначе богатата на калории храна може да бъде изместена от нещо далеч по-здравословно.

 

Диета с тиква – добър избор през есента. В 100 г тиквена сърцевина се съдържат между 30 и 40 калории. Същевременно тя е бедна на мазнини и богата на фибри, витамини и минерали. Въпреки че съдържа голямо количество захари, те са от съвсем естествен източник и не се преработват фабрично, ето защо се превръщат в чиста храна за мозъка и лесно разградима енергия. Липсата на мазнини, съчетана с фибрите, допринася за активирането на естественото горене на мазнини в тялото, обяснява Гинзбург, а фактът, че след похапване на тиква човек е сит за няколко часа, помага да се намали общото количество калориен прием за деня.

 

Как се прави диета с тиква. Не е необходимо да се отказвате от досегашни навици, а просто да замените едно от основните хранения с тиква, съветва експертът. За хората, които обичат сладкиши, е най-добре да се хапва в печен вариант, защото захарите на големия оранжев плод се карамелизират при термичната обработка до приятен десертен вкус. Супата от тиква също е вариант, като е добре да се прави без запръжка и без добавки на нищо различно от втори зеленчук (моркови или тиквички) и малко ядки или семена за гарниране. Хубаво е тиквата да се яде на празен стомах и самостойно в рамките на едно хранене, а през останалите приеми на ястия за деня да се избират разнообразни продукти, за да не се получат дефицити в организма.

 

Още за какво е полезна тиквата? В нея се съдържат каротиноиди – вещества, които особено благоприятстват възстановяването на кожата след слънчеви изгаряния и поддържането на по-дълготраен тен. В края на ваканцията тази функция е ценна за тялото. Витамините А и Е пък се грижат за доброто зрение преди настъпващото ранно стъмване в студените месеци. Витамин С повишава имунитета в началото на грипния сезон, а наситеността с калций, магнезий, фосфор и калий допринася за здравата опорно-двигателна система, мускулния тонус и еластичността на сухожилията. Ето защо природата е взела мъдрото решение тиквата да зрее през есента, когато организмът има най-силна нужда от нейните съставки.

 

 

ПОДОБНИ СТАТИИ

Тиквата - вкусна профилактика в сезона на грипа

Защо е добре да си хапваме тиква и как тя ни помага да се пазим от разболяване. виж още »

Съновник – сънувах тиква и тиквени храни

Тиквеното семе символизира семейството, а тиквеникът означава богатство и берекет. виж още »

Да преборим есенната унилост с храни

Витамин С, омега 3-мастните киселини, храната богата на фибри и свежата салата вечер ни помагат да сме свежи и в добра кондиция по време на климатични виж още »

КОМЕНТИРАЙ

anonymous

ПУБЛИКУВАЙ

Register form

Ask new password

Изпратете вашата рецепта