Регистрация

Размерът няма значение... щом говорим за реклама на храни

31 Aug 2018   /   nina123   /   Видяна: 1752
Размерът няма значение... щом говорим за реклама на храни

Търговците нагло предлагат по-големи размери на по-ниски цени, но всъщност лъжат клиентите за истинските количества на продукта.

Ако едно време в дюнерджииниците си избирахме между малък, среден и голям дюнер, направени с трите основни размера арабски питки, то днес плащаме повече съответно за „среден“, „голям“ и „XXL” сглобени от същите три размера питки и същата по количество плънка. Разликата е единствено в цената. А може би и в нагласата на хората, че няма да се нахранят с един „малък“, затова е по-добре да си вземат направо „среден“. Така че клиентите на подобни заведения за бързо хранене си плащат за „средния“, показан от търговеца, и на финала пак гризват „малкия“.

 

Ето още няколко трика, с които индустрията подкупва хората да платят повече без причина. Тенденцията започва от McDonald's и техните три размера картофки... и се разраства все по-нагло, продавайки по-малки продукти в по-големи опаковки и с по-гръмки имена. И все на една и съща цена.

 

Разликата между средните и големите картофки в McDonald's е по-малко от 20 грама. Разбира се, не се брои опаковката. Цената и външният вид на продукта показват, че малките са много по-скъпи. Когато се купи средна порция, размерът се увеличава (или поне така изглежда), а цената леко скача. Ако човек се полакоми да си купи „големи“, простите изчисления показват, че наистина е „на далавера“. Но не е точно така.

 

12 резена картоф различават средната от голямата порция на McDonald's. Изследване на New Zeland Herald сочи, че за средна разлика от 1 лев ($ 0,48) клиентът получава с 12 картофета по-малко. Сега ако погледнете малкия размер картофи, ще изчислите, че изборът от големи пред средни не носи печалба за крайния клиент. Опаковките на двата размера продукти са направени по различен начин. И докато средните съдържат базисно количество картофи, то големите ги надграждат минимално. Но в очите на хората изглеждат много повече, защото кутийката е с издължени вътрешни ръбове и е по-плоска, твърдят авторите от The Richest. Тя събира по-малко, но изглежда огромна.

 

Разликата между среден и голям сандвич. В цената обикновено тя е минимална, но това е друг търговски трик, при който клиентът се съгласява да плати по-висока цена с идеята за по-голям по размер продукт. Много производители просто се спират на по-големи и по-малки питки, в които слагат едно и също количество плънка. А сега се замислете дали да платите с 1 лев повече за по-голям сандвич или да не си купите питка за 25 стотинки. Не всички търговци си позволяват този трик, затова не ги слагайте под общ знаменател, но бъдете наблюдателни.

 

Огромните пликове с чипс са просто огромни пликове. Не избирайте чипса и любимите си залъгалки за езика по размера на опаковката. Тя обикновено е непрозрачна и след отваряне разкрива, че е на 2/3 пълна с въздух. Внимателно четете на опаковката колко грама продукт се съдържат в огормния пакет на щанда. И чак тогава вземете информирано решение. През последните години пликовете на много от любимите чипсове и снаксове се уголемяват, цената остава непроменена, но количеството храна вътре е по-малко.

ПОДОБНИ СТАТИИ

Дирижирано поведение в супермаркета

Защо доброволно пазаруваме евтини и вредни храни и как сметките в хипермаркета се увеличават.   виж още »

Три факта за храните, които индустрията не желае да знаете – част 2

Кое е по-полезно – маслото или марагаринът? Как се отглеждат кравите във фермите и какво съдържа уж картофеният чипс?   виж още »

5 факта за храните, които индустрията не желае да знаете – част 1

Месото и морските дарове от ферми е бъкано с антибиотици и отрови, храната съдържа повече захари, отколкото подозираме, а млечните продукти не са исти виж още »

КОМЕНТИРАЙ

anonymous

ПУБЛИКУВАЙ

Register form

Ask new password

Изпратете вашата рецепта