Регистрация

Преварените яйца образуват железни сулфиди

28 Sep 2020   /   nina123   /   Видяна: 438
Преварените яйца образуват железни сулфиди

Дори и с полезните варени яйца трябва да се внимава.

 

Несъмнено ежедневното хапване на яйца е дар за тялото, ала с полезните кокоши продукти трябва да се внимава, алармират медици, цитирани от БГНЕС. Човек трябва да знае колко и как да си готви яйца, за да се предпази от влошаване на потенциални и вече съществуващи рискове за здравето. Установено е, че най-полезните варианти на яйчени ястия са печенето на слаб огън, варенето и поширането, а варените яйца са част от менюто на милиони люде по света, отдали се на природосъобразен начин на живот.

 

Защо са полезни яйцата? Те са носител на голямо количество чист протеин и спомагат мъжката потентност и поддържането на мускулна маса в тялото. Омега 3-мастните киселини се грижат за организма на клетъчно ниво, а витамините А, Е, К, В9 (фолиева киселина) и В12, както и микроелементите фосфор, калций и селен са задължителна част от дневната диета на хората, поддържаща естествените функции на тялото. Ето защо яйцата са букет от полезни вещества, стига да се консумират разумно сготвени и в адекватно спрямо спецификите на организма количество.

 

Преварените яйца са канцерогенни. То дози извод стигат експертите след проведени множество изследвания върху веществата, които се образува в яйцата при продължителна термична обработка. Оказва се, че след 8-мата минута варене в продукта започва образуването на железни сулфити, за които се смята, че провокират и предизвикват канцерогенни заболявания. Ето защо е добре термичната обработка да бъде спряна по-рано.

 

Вредни начини за готвене на яйца. При пърженето, което се извършва на по-висока температура, образуването на железни сулфити започва по-рано. Голяма част от тях се появяват в жълтъка, така че готвенето само не белтъци намалява риска. При суровите и рохките жълтъци съществува риск от заразяване със сламонела. Микроорганизмите, причиняващи болестта измират при температура от 80 градуса, което означава, че вътрешната температура на продукта трябва да достигне това ниво. Хипотетично се случва на 6-тата минута от варенето или печенето на умерена фурна.

 

Кой трябва да внимава с консумацията на яйца? Колкото и да са полезни, те съдържат и голямо количество холестерол, склонен да повиши кръвното налягане и да предизвика напълняване и пренатоварване на бъбреците и черния дроб. Отделно вреди и на простата. Холестеролът в яйцата се съдържа предимно в жълтъка, ала в него са и голяма част от полезните вещества. Белтъкът от своя страна съдържа холестерол разграждащи елементи. В жълтъка пък се намират вещества, подпомагащи адекватното усвояване на на полезностите от белтъка. Затова е добре да се консумират и двете части на яйцето, като просто се преценят оптималните количества.

 

Оптимални количества яйца на ден. Здравите хора могат да си позволяват по пет яйчени хранения на седмица. Два от дните е добре да се почива. Според някои теории средностатистическият може да хапва до 4 белтъка и 1,5 жълтъка на ден, а жена – 2 белтъка с един жълтък. Други хранителни теории гласят, че в жълтъка се съдържа пантетонова киселина, която не бива да се приема, въпреки че фармацевтичната индустрия я продава и като хранителна добавка. Затова белтъци могат да се хапват всеки ден между 2 и 4 броя, но не повече от 1 жълтък на седмица.

ПОДОБНИ СТАТИИ

Какво се случва с тялото, ако закусваме варено яйце

Сила, красота, здраве и щастие за хората, свикнали да хапват по варено яйце на закуска.   виж още »

Какво определя цвета на черупката и жълтъка на яйцето?

Защо някои яйца са бели, а други кафяви? Защо около жълтъка на варените яйца се образува тъмна обвивка и защо някои жълтъци са с наситен цвят, а други виж още »

Защо яйцето е толкова полезно

Учени доказват, че хапването на варени или печени яйца сутрин стимулира мозъка, зарежда с енергия тялото, пази сърцето, носи букет от ценни микроелеме виж още »

КОМЕНТИРАЙ

anonymous

ПУБЛИКУВАЙ

Register form

Ask new password

Изпратете вашата рецепта