Регистрация

Убиване на апетита с миризми и напитки

13 Sep 2017   /   nina123   /   Видяна: 704
Убиване на апетита с миризми и напитки

Мирисане на банани и ментов дъх на пастата за зъби и питието спират желанието за ядене.

Завръщането от лятна ваканция и стъпването на кантара след почивката може да покаже неприятни стойности, които да развалят настроението от добре прекараното време. Освен това вместо мотивация за отслабване, човек се връща към делничната си рутина с по-голям апетит и по-слаба воля да му устои. Така е по две причини. Първата е разширяването на стомаха по време на почивката. Тогава сме хапвали на корем и сме увеличили капацитета му. Също така бирите в парка и на плажа са допринесли за лошото разширение, заради което сме по-често гладни и трудно влизаме в панталоните от средата на лятото. Спада в температурите на околната среда пък предизвиква естествена реакция в тялото за приемане на повече калории, защото чрез тях организмът се стопля в студеното време. И така изпадаме в състояние, в което си носим качените килца и за капак не спираме да прихапваме с апетит и постоянство.

Появява се нуждата от надхитряване на глада, който може да бъде доста мъчителен, ако не го задоволим. Подходът с инат не е препоръчителен, защото може да доведе до свръхчувствителност, изнервеност и разсеяност, обясняват психолози. Затова трябва да се отнесем по-тактично към проблема, наречен апетит. Ето три трика, които събрахме за вас и гарантирано ще помогнат в борбата с натрапчивия глад.

1. Мирисане на банани потиска апетита. Звучи странно да душим храната като кучета, вместо да я слагаме в устата си, но именно миризмите са един от основните фактори, влияещи на отделянето на хормона грелин – виновник за усещането за глад. Доказано е, че ароматът на банани потиска отделянето на този секрет в тялото. Освен това банановият дъх създава усещане за ситост, тъй като това е един от най-калоричните плодове и тялото е свикнало, че след като го хапне, се засища. Странно е, но опитайте. Особено ако вече сте хапнали и не искате да се тъпчете повече, миришете банан в продължение само на минута и ще усетите допълнителна ситост.

2. Силната миризма на мента бори глада. Вместо питателна закуска, можете да си направите чай от мента, като в допълнение пуснете към него няколко пресни листенца от билката. Щом го изпиете още топъл, схрускайте и листенцата. Силният им вкус мигновено ще замени апетита с приятна и свежа наслада. Странно, но в следващите 1-2 часа няма да изпитвате глад. Добре е да замените с ментов чай някое от междинните си хранения, например късната закуска между закуската и обяда, следобедната закуска или прихапването след вечеря. Особено подходяща е тази напитка преди лягане, защото ментата успокоява нервите, благоприятства за дълбокия сън, а и топлата напитка ще ви сгрее, за да се отпусне тялото по-лесно. Така и ще пропуснете най-вредното ядене за деня, от което и се пълнее най-много – хапването непосредствено предия лягане.

3. Миенето на зъби и дъвченето на дъвка спират желанието за ядене. Тук обаче трябва да се насочите към ментовите пасти, вода за уста със силен и остър дъх и дъвки от типа. Отново мирисът на мента и подобни на нея концентрирани аромати са в основата на вълшебното действие за потискане на апетита. Можете да използвате тази хитрина както на гладно, ако още не е дошъл уреченият за ядене час, така и непосредствено след хапване, за да не продължите да си прибутвате още калории, след като се очаква, че сте се заситили. И докато жабуренето с вода и четкането на зъбите могат да продължат над минута, не си позволявайте да дъвчете дъвка повече от 5 минути. След изтичането на това време ароматите й вече са изчезнали и нямат вълшебен ефект върху глада. Вместо това дъвченето без поглъщане провокира отделянето на стомашни сокове, които ще започнат да питат „а къде е храната, която трябва да разградим“.

Ако имате още хитри съвети как да потиснем апетита и да се преборим лесно с натрапчивия глад, споделете ги с нас в коментарите под статията или на фейсбук страницата на kulinarno.bg.

ПОДОБНИ СТАТИИ

Психологически методи за надхитряване на глада и апетита

Трикове, с които да намалим порциите и количествата на изядената храна, без да останем гладни. виж още »

Апетитът и преяждането зависят от нюха

Колкото по-слабо надушваме аромати, толкова повече прекаляваме с храната. виж още »

Спанак ни помага да устоим на апетита

Магията за потискане на глада в листния зеленчук е открита съвсем наскоро и се казва тилакоид. виж още »

КОМЕНТИРАЙ

anonymous

ПУБЛИКУВАЙ

Register form

Ask new password

Изпратете вашата рецепта