Регистрация

Пролетни салати, с които да замените вечерята

27 Apr 2020   /   nina123   /   Видяна: 821
Пролетни салати, с които да замените вечерята

Дайте на тялото витамини и лека храна, за да го пречистите след празничния гуляй.

 

Пролетта отдавна дойде, макар и присъствието ѝ да не е така осезаемо заради настъпилото извънредно положение. Но биологичният часовник на тялото си знае интереса, затова предвидете менюто си в крак със затоплящото се време и изобилието от пролетни сезонни продукти. Нека вечерята се дръпне час назад, съветват хранителни експерти. Освен това е добре да бъде лека и богата на витамини и минерали. Така по естествен начин ще се отървете от някое и друго натрупано след великденските празници килце и ще се подготвите за повишаващите се температури.

 

Салата със зелени листа и пресен лук. Това е най-естественото предложение за салата през пролетта. Свежо, леко, полезно и нискокалорично то отговаря изцяло на търсенията. Можете да изберете обикновена салата или маруля или пък да се спрете на по-нестандартна листна основа – копф, айсберг, валериана, лоло росо, спанак. А след като изберете тази съставка, се хвърлете в ароматите на пролетта. Можете да добавите наситнени листенца киселец, които да създадат свежа стипчивост. Не слагайте стар лук – вместо него си вземете пресен. И комбинирайте с песен чесън или листа левурда. Настроението само ще се пренесе в чинията. Малко ядки, репички и краставици за хрупкава текстура и салатата е готова.

 

Добавки към пролетна салата. Ако ви изглежда прекалено постно, най-добрата идея е да добавите парчета риба или морски дарове, едно сварено яйце, късчета от любимото си бяло, жълто или синьо сирене или пък някакво вариво от консерва – нахут, грах, боб. Можете да си сварите киноа, за да подсилите въглехидрата. Пастата също е вариант, макар и по-калоричен. В хранителната верига вече се продават и различни видове растителен протеин. По 1 с.л. от вълшебното прахче на порция е достатъчно. А защо пък на финала да не поръсите семена – слънчоглед, чиа, мак, лен, сусам или друго, с което разполагате? Ето малко по-питателен вариант на предложението. Ако сте ексцентрик, можете да се спрете на плодовото царство. Първите партиди ягоди вече са в продажба. Едно авокадо винаги ще хармонира с подобна салата. В сушен вариант пък има още ексцентрични идеи – годжи бери, наситнени сини сливи или череши, кайсии, фурми, стафиди, смокини. Преценете доколко количеството лук няма да създаде дисхармония с натрапчивата сладост на сушения плод.

 

Дресинги за пролетна салата. Баба знае оцет, олио и сол – вълшебната комбинация за подправяне на зелена салата. Но ако се цели да е малко по-така, можете да комбинирате лимонов сок със зехтин, соев сос, горчица и съвсем малко мед. Подсолявате и добавяте скилидка намачкан чесън. Ето страхотен завършек на достойна диетична салата. Майонезените сосове са вкусни, но тежки. Ако все пак сте се спрели на майонеза, олекотете я с добавката на лъжичка кисело мляко. Добре е да използвате студено пресован зехтин вместо олио – така ще наблегнете на полезните мазнини в менюто си.

 

Варианти на табуле – малко по-питателна пролетна салата. Ако смятате, че купа със зеленища няма да ви засити, то си направете табуле с булгур или табуле с кус-кус. За по-здравословно можете да удвоите зеленината в салатата. А освен традиционният пресен магданоз можете да сложите листа спанак, листа лапад, шокиран във вряла вода кейл или свежа рукола. Последното предложение е особено ценно за онези, които биха изпили чаша бяло вино със салатата си.

 

Салата от пролетни картофи с пресни зеленини. Говорейки за питателна салата и аромати на пролет, комбинацията от пресни картофки с пресен лук, пресен чесън, киселец, левурда, спанак или друга свежа зеленина е просто уникална. Заради картофите тук калориите скачат повечко, но можете да контрирате традиционната рецепта за картофена салата като вместо масло покапете със студено пресован зехтин или подгрят зехтин с малко оцет и намачкан чесън. Така ястието ще е по-леко и по-здравословно. Разбира се, не бива да се изкушавате да запържвате вече сварените картофи за салатата.

 

 

ПОДОБНИ СТАТИИ

Левурда – модерен, вкусен и много полезен зеленчук

Левурда бори пролетната умора, регулира стомаха и червата, понижава кръвното налягане, теглото и холестерола и носи уникален вкус и визия на солените виж още »

Спрете месото на закуска и вечеря

Намаленият прием на месни продукти в менюто допринася за забързване на метаболизма и прочистване на токсините.   виж още »

Хитринки за подготвяне на вечерята от сутринта

Направете си заготовки за вечерното готвене още от сутринта преди да тръгнете на работа. Така ще имате време за разходка след края на работния ден. & виж още »

КОМЕНТИРАЙ

anonymous

ПУБЛИКУВАЙ

Register form

Ask new password

Изпратете вашата рецепта